Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

fredag 15. desember 2017

Kommode Nightfall


Nok en sånn kommode :)

Denne gangen ville male hele kommoden i samme farge. Syns fargen Nightfall fra Vintro ChalkPaint er bare så råfin. En dyp blåfarge. 
Jeg brukte vann samtidig som jeg malte med kalkmalingen denne gangen 
for å få den smoothe finishen på overflaten.


Jeg slipte ikke over når malingen var tørr. Den var så fin i overflaten som den var 
og får de fine sjatteringene i fargen som jeg ønsket å beholde. 

Vintro Chalk Paint har egne overflatebehandlinger som Extreme Lacquer og voks. Men som alltid klarer ikke vi og alltid holde oss innenfor boksen. Jeg måtte prøve vanlig lakk som toppstrøk. 
Testet ut Trestjerner Gulvmatt og det funket faktisk :) 


Det eneste jeg ser er at man får ikke penslet noe særlig med lakken før malingen blir løst opp og forsvinner. Du kan se det litt på bildene under her. Jeg måtte jobbe fort og kun dra ut med et par strøk på lakken. La totalt to strøk. 


Fantastisk fargeforskjell med og uten overflatebehandling. 
Ikke fullt så grå som til høyre før, men uansett...
 

Skal sette på nytte knotter på skuffene og må da borre nye hull. 
Det kan være lurt å lage seg en mal, når man skal borre hull. 
Penest om de sitter på samme sted på skuffene :) 


 

Vanskelig å gjengi farge, men den er mørkblå og ikke så svart som på bildene her. 
Bør sees :)  
 

Selges kr 850,-

www.nordsjo.no

God forjulstid,
Trude :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar