Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

lørdag 2. desember 2017

Kobber og grønt

 En av mange :) 


Som alltid ble kommoden vasket godt før den ble grunnet. 
En av bunnplatene i skuffen måtte også limes.

Denne ville jeg male med Ambiance Superfinish 5 som er en helmatt maling beregnet på treverk og møbler. Den flyter utrolig godt ut og gir en fløyelsaktig finish. 
Fargen jeg malte med er S5005-G50Y


I skuffekantene maskerte jeg opp og malte litt inn i kommoden. 
Dette fordi at skuffene går i flukt med kommodekanten 
og da er det lurt å ha fargen også litt inn der. 

Jeg skal legge blank kobberfolie på skuffefrontene, så for å få glattest mulig overflate så helsparklet jeg de. Brukte Nordsjø Snickerisparkel og pusset over med K180 slipepapir.  


S5005-G50Y



❤ Kobberfolie ❤ 


Skarp kniv er helt nødvendig når man skal finkappe til slutt. 
Prøvde først med en liten nal for å glatte ut, men syns dette ripet opp folien litt 
så gikk bare over til å bruke hendene. 
Når jeg skulle kappe folien til slutt, snudde jeg skuffen på hodet og kappet helt inntil kanten. 
Passet på at den lå på en tekstil, så ikke den ble ripete.


Kobber er så kult!


Brukte opp igjen de gamle håndtakene, men sprayet dem svarte på 
Motip Carat spray Jet Black

Kommoden er mørkere grønn enn bildene her tilsier

Kommoden selges kr 800,-

www.nordsjo.no


God helg,
Trude Iren :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar