Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

fredag 12. januar 2018

Hjørneskap Stjernetrellis

Fint hjørneskap i enkel furu som virkelig kommer til sen rett etter litt beis, maling og tapet.

Skapet ble som alltid først vasket med Trestjerner Gulvrens.


Selve skapet skal jeg beise. 
Speilene i dørene skal jeg legge tapet.
Inni hyllen og inni skapene maler jeg. Det samme med skuffefronten. 
Derfor ble dette grunnet og her med en grønntone. 


Her er skapet beiset med fargen 15 SKIGARD fra Tyrilin



Dette var egentlig planen med tapet og fargen som er en grågrønn farge 5005-G50Y og da i kombinasjon med Skigard fra Tyrilin. 


Fargen på maling og beis ble behold, men tapeten ble byttet ut med 2931 Karlslund fra Borge. Kolleksjonen gikk dessverre ut av sortimentet nå, og jeg brukte derfor prøvene fra boken. Denne syns jeg bare er så vanvittig fin og passet perfekt på dette skapet. 
Malingen jeg brukte er Nordsjø Ambiance Superfinish 5 og koden 5005-G50Y


Sånn - ferdig malt og beiset!
Klar for tapet :) 



Den lille skuffen beiset jeg innsiden av kantene og 
la en tapetrest med litt glitter på i bunnen av skuffen. 
Syns det alltid er så mye hyggeligere med skuffer som enten 
er malt inni eller har fått litt tapet.

Når jeg legger tapet i skuffebunnen, så snitter jeg opp i hjørnet av tapeten. Dette gjør at det er lettere å få lagt tapeten godt ned på kantene. 


Skapet er klar for et nytt hjem :)




Selges kr 1200,-

www.nordsjo.no
www.finndintapet.no
www.borge.no

God helg,
Trude Iren

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar