Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

mandag 28. februar 2011

Et litt halvrustent nattbord...

 Når denne kom i hus tenkte vi; hva gjør vi her?? Hadde i utgangspunktet to slike nattbord hvor denne manglet en skuff.. Planen var å lage to like nattbord med en hylle og to skuffer. MEN sånn gikk det ikke... Hadde lyst til å lage et morsomt lite møbel for ei lita jente :)

Så da begynte planen å utvikle seg

 Altså sånn var den helt i starten....

Nattbord med lakket overflate og en skuff for lite....

Fjernet nok en skuff og har tenkt å bruke bare en øverst. 
Da var det plutselig åpent i bunn og dette må jo tettes. 

Skjærte til en plate i gips...

 

...mye bøss av å jobbe med gips gitt....


...og limte den med Tec7, og fuget og sparklet i sprekkene som ble.. 

  


 
For at denne skulle bli helt "riktig" så måtte jeg sette på en liten kant bak. Denne ble saget til av en liten hylledel som var til overs gitt... :) 
Spikret på og limt samtidig med Tec7
 Må si at Tec7 har virkelig kommet til nytte på dette prosjektet. Bruksområdene er mye det samme som vanlig akryl, men er mye seigere å jobbe med og har også sterkere limeffekt.

Grunnet deretter hele møblet med heftgrunn. Dette gjør at jeg slipper å pusse ned hele greia pga lakken. Det gjør meg lykkelig at jeg slipper det, for noe sååååå kjedelig!!!


  

Var litt sår i topplaten og disse sparklet jeg litt og pusset over så det ble jevnt. Det beste for å vite om en har pusset nok er å kjenne med hånda og fingerne.. er det en liten kant så puss litt til - rett og slett!
  


 Her har den fått mørk farge inni seg, men fortsatt bare grunning utenpå. Skuffen står ved siden av og her har jeg fjernet det originalet håndtaket og sparklet igjen hullene. Sånn at det blir klart for nytt håndtak som er litt større og penere - og ikke minst; passer til det møblet skal bli!
 


Her står beina på hodet :) 
Her har jeg tatt en pappeske og laget fire hull hvor jeg stikker de nymalte beina nedi. Da kan de stå der så fint å tørke helt av seg selv - er lurere enn lurt det...

  

Og her har de fått et strøk med riktig farge - en skikkelig sukkertøysrosafarge 
Middle Rose fra Nordsjø



Da begynner det å skje noe her ja.... Borret noen små hull har jeg klart helt selv :) Men det store hullet måtte jeg ty til min kjære pappa - han sagde ut med stikksag for meg.


Har maskert litt i kanten nede for å finpynte litt her i overgangen mellom fargene... 
Den mørke fargen inni er en brunsvart farge som vi har mikset selv...
Har fått navnet MØRK KAKAO


TADAAAA!! 
Nå ser dere kanskje hva det skal bli
... en liten kran er på plass og to små knotter...


...og en liten stålbolle til vask...



Limte på to cd-plater med Tec7 som kokeplater





Tenkte at det måtte på litt mere stæsj i bakkant og litt blingbling som småjenter liker.. :)

 

Sånn - da begynner det å nærme seg




To små pusekattkroker var grå og fikk litt felglakk-spray for å få litt mere skimmer... 

  
To små grytekluter :)
Vi har en snill kunde hos oss som mer enn gjerne kunne sy de og da sa vi jo  
Tuuuuuusen takk!


 Men det mangler noe her syns jeg..... :o 

OPPVASKKLUT....
Da var det bare å finne frem strikkepinner og garn da og sette igang...


Se her ja - nå ble det bedre


Et lite søtt koppesett som har små stativ som de bor i :)


VOILA!!! 
En liten lekekomfyr til en liten prinsesse


Alt av tilbehør følger med komfyren :) 
Må bare si at dette har virkelig vært et morsomt prosjekt hvor jeg har fått en hjelpende hånd av mange :)
Så en liten takkrunde må til;
Min egen pappa; snekker Andersen,  for saging av hull
Pappa Sørensen; for postpakke med kran
Inger Loeshagen; fantastisk søte grytekluter
Heidi; for evig skrotnisse og har all verdens på lur
Meg selv; strikking av vaskeklut og sying av gardiner

Lekekomfyren er (dessverre) allerede solgt.

So long,
Trude :)


Vinner av Håndlaga 2011! 
Takk til alle som stemte på oss.

31 kommentarer:

  1. Åhh så flott den ble !!! dette er en ide som jeg vil ta med meg :))

    jeg lurte på om jeg kunne spørre dere om en ting.
    Jeg skal male ei trehvit trapp. Den er lakket og må nok pusse den ned :( Kan jeg eventuelt bruke lakkfjerner ? Hva er enklest ? gruer meg til den jobben !
    Har dere noen gode tips eller råd å komme med for at trappa skal bli pen og mest mulig holdbar?? Hva slags maling, må jeg lakke den etter maling osv...
    Håper dere kan hjelpe meg ;)
    Klem,Kari

    SvarSlett
  2. Hei Kari.

    Om du skal male den så trenger du ikke pusse vekk lakken. Du bare mattsliper lett før du legger et strøk med heftgrunning. La så denne tørke godt (1 døgn) for du legger toppstrøk med gulvmaling.Ikke lakk oppå her, det vil gjøre fargen gul. Hvis noe må sparkles så gjør du det etter heftgrunningen. Da ser du godt hvor det trengs.

    :O)

    Mvh Heidi

    SvarSlett
  3. Tenkte meg at det var min søster som hadde sydd gryteklutene ja. Ikke vanskelig å be henne om det nei.
    Den ble jo kjempenusselig da.

    Jorunn

    SvarSlett
  4. Har du sett på maken!!! Noe så nusselig:DDDDD Det hadde vært noe for Mini-Prinsessa ned i Halden, det tenker jeg:DDDDDD Klemz

    SvarSlett
  5. Genialt! Så flink du er! Er veldig glad for at dere har bosatt dere i Blogglandia dere også :)
    Kan jeg forresten låne et par av bildene fra dette innlegget, mot at jeg linker til dere selvfølgelig? Har nettopp opprettet en facebooksiden til bloggen min, hvor jeg viser før/etterbilder, blogganbefalinger mm.
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  6. Nei og nei for en forvandling. Hvor tar dere det fra. Cd som plater. Kuuult. Ikke rart den "føyk" ut. Så inspirerende.
    Hei hopp
    Randi

    SvarSlett
  7. Tenk å hatt så fine ting å leke med den gang vi var små. Dette her var kjempekreativt!

    SvarSlett
  8. Takker for hyggelig tilbakemeldinger :)
    Fossestua; selvfølgelig kan du låne et par bilder mot link.

    trude :)

    SvarSlett
  9. fantastisk!!

    har dere forslag til "hjemmelaget" tvbenk? Leter og leter, men finner ikke noe jeg liker.

    SvarSlett
  10. Du får pimpe en sjenk som tv-bord da, Tonje. Finn.no ;) Jeg skal det til meg selv...en gang. Heidi

    SvarSlett
  11. noe så nydelig!!!!!! Som sagt: you are the queen of F everything :) hihi

    SvarSlett
  12. Ja burde kanskje det. Ser så lett ut når dere gjør det...men å gjøre det selv er litt mer jobb ;)

    Tonje

    SvarSlett
  13. Bare lekkert............dere er så kreative))))
    Morsomt å følge dere!

    SvarSlett
  14. Så kjempesøtt med kule ideer, og heldig den prinsesse som dette får.
    Ønske om en fortsatt fin kveld,
    Klem
    Sissel

    SvarSlett
  15. Hei dere to:)
    Jeg tar av meg hatten eller "Kaster lua" som Vibeke Skofterud sa om Marit Bjørgen i dag.
    Det dere gjorde her var bare så kult og den ble helt fantastisk!!! Hvordan i alle dager kom dere på denne ideen, kjedelig gammalt nattbord til drømmeleke for småjenter(gutter i blå)!

    Dere er så flinke!
    Ha en fantastisk fin kveld videre!

    Klem og smil fra Brit Olaug

    SvarSlett
  16. Jeg er målløs! GENIALT!
    Fantastisk idè :)

    Bare så snuppete til en liten frøken, tenker meg det er en fornøyd mottaker bak der :)

    Ha en flotters kveld!

    Klem

    SvarSlett
  17. FANTASTISK! Kan man bli mer kreativ?

    SvarSlett
  18. Sikke en god idé. Hvem skulle tro, at et gammelt skab kunne blive til noget så smart. Hvor er I kreative :-)

    Hav en dejlig dag
    Birgitte

    SvarSlett
  19. Da har jeg herved nominert dere i kategori 1. Redesing. Stor konkurranse, Håndlaga 2011. http://handlaga2011.blogspot.com/
    Guud løkk, I hope u win.
    Klemmers
    Randi

    SvarSlett
  20. Trodde jeg hadde sent en melding til her?
    Men iallefall har jeg nominert dere til: Håndlaga 2011, Kategori 1. Redesing
    http://handlaga2011.blogspot.com/
    Gudd løkk.
    Klem
    Randi

    SvarSlett
  21. Weeeee!!! Det må jeg si - virkelig moro å bli nominert til en sånn pris :)

    Tusen tusen takk!

    Med ønske om en inspirerende helg;
    Trude

    SvarSlett
  22. Såå fiiin!!!
    Er nok ei lita prinsesse som får mye glede av denne vil jeg tro!
    Men hvordan komme på en sånn idè?
    Snakk om å være kreative...:-)

    SvarSlett
  23. This is just adorable! One of the cutest I've seen!

    SvarSlett
  24. så fantastisk kreativt:) elska å følge dinne bloggen her:)tusen takk for mange gode ideer:)

    SvarSlett
  25. Hei Trine.
    Takk for det :O) Jeg kommer ikke inn på noe blogg hos deg for å takke, så satser på at du ser den her.

    Heidi

    SvarSlett
  26. Tuusen takk for rådet om maling av trapp :)) Så flott at jeg ikke trenger å ta bort all lakken. Nå ble jeg glad :))

    Klem,Kari

    SvarSlett
  27. Bare så helt fantastiskt!
    Sååå fint!
    Så flinke dere er!!
    ha en fin kveld!

    klem Irene

    SvarSlett
  28. Supert innslag!
    Håper dere vinner.

    SvarSlett
  29. Herlighet så morsomt og så bra! Kjempeinspirerende! :)
    Gratulerer med førstepremie i Håndlaga 2011-konkurransen! :)
    Blir her inne litt til jeg. :)

    SvarSlett
  30. Hei
    Imponereeeende,dere er knallgode og den fantasien dere har:)Stå på,dere er virkelig en inspirasjon for oss alle:)Klem Linda

    SvarSlett