Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

lørdag 18. juni 2011

Lille Komodille blir dramaqueen. Før/etter-prosjekt.

MÅNN MÅNN, Jeg heter lille Komodille...


En liten kommode kjøpt på Finn.no

Renset med gulv og panelrens ,
før det ble grunnet et strøk med Nordsjø heftgrunning.


Planen for skapet var å bruke denne tapeten:
Tapeten heter Kimono Club,
og er en av årets nye tapetbok fra Borge.
Drittlekker tapet...
og dritlekker pris også...bare så det er sagt ;)

Vil du se mer fra denne boken?
Klikk

Samtidig så ville jeg bruke høyblank maling på skapet.
-som en kontrast mot den matte tapeten 
hvor mønsterer har en blankere skimmer-effekt.


Malingen av sider, ben og skuffer gikk fint...
-men på toppen skjedde dette!!!

Den fikk flekkfeber...
Jeg tror kanskje den ikke var godt nok renset.
Så brukte nå Liberion Møbelrenser,
Denne er mye bedre på slike møbler enn en vanlig male-rens som er ment for vegg.
Tar ALT av fett og dritt.

Da var det bare å slipe ned igjen.

 -også male på nytt.
Da gikk det fint!
:O)

Høyblank glans 90, sort.

Klar for tapetsering.

Først så grovklipper jeg og former til kantene.



Tapeten limer jeg med bordelim.
Dette limet setter seg noe bedre enn vanlig tapetlim.
SMAKK!
Der satt den.
Tapeten har fiber bakside så den settes uten fukting av tapet, rett i limet.


Baksiden av skapet var ikke akkurat pen,


Så jeg satte tapet der også slik at
Lille Komodille ikke nødvendigvis 
må stå inn mot en vegg.

SÅNN!

Håndtakene til skuffene lakket jeg først koksgrå med spray,
før jeg la litt effekt med Dekomax felglakken som vi har vist så mange ganger før.

Den er også fra

Den er som du ser helt super også til bare å legge en liten glam-effekt på en malt flate.

Så var det skuffene. 

Jeg ville ha en liten markert stripe i sporet på skuffene.

Her er et lite tips om hvordan.

Skuffene var malt et strøk.
Så legger du bare på malingen slik:

.for så å tørke av med en sitrus-wipes,
slik.


Så maler du siste strøket med det rundt.


Det er mye lettere å male pent med den sorte malingen mot det sporet,
enn å få malt nede i det,
så det tar jeg på frihånd med en lite flat hobbypensel.

NU!
TAIM FOR THE KNOTTIS,
og skapet er fiks ferdig.

Lille Komoddille har blitt en dramaqueen!





God helg til alle nye og gamle følgere.

Mvh Heidi

7 kommentarer:

  1. å du snakke meg om.... den ble fin! :)

    Angående "knapp" så mener jeg en sånn som dere har i profilen deres... dere skulle lagt den ut slik at når dere ber oss om å linke til dere fast på bloggene våre, så kunne vi bare "lånt" den knappen deres som passer fint inn i sidebaren....

    Jeg prøvde å bruke bildet av dere, men det blir for stort......

    Cappich? :)

    SvarSlett
  2. pssssssst.... se i venstre kollonne på min blogg nå... der er det 3 knapper etter hverandre... deres først :) hihi

    SvarSlett
  3. Skal se om jeg fatter i morra... ;) Tar en timeout på sofan før jeg skal videre til fest og fjas ;) Takk Trolltrullemor, og god helg.

    SvarSlett
  4. Lekker! Og kreativ :) (som vanlig)

    SvarSlett
  5. Digg kommode. Hva dere får til!

    SvarSlett