Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

torsdag 14. april 2011

Roooooosa kjøkkenfarge i huuuuus!

Tjo hei!

Da er Bengalakken i hus, og kjøkkendører levert til sprøyting.

Det ble noe mixtrix for Jotunmaskina klarer ikke brekke en så sterk rosafarge.
Koden tilhører det tyske fargesystemet RAL.
Koden heter 4006, Verkehrspurpur.

  -men fargen kunne jeg blande på Nordsjømaskina vår, så da fiksa det seg.


Sjekk her a!!!

Det jeg gjorde var altså å blande denne Jotunmalinga på Nordsjømaskinen.
Fargen går fra c-base som tilsvarer Nordsjø`s fargeløse-base,
så det funka.

Jeg valgte Bengalakk fordi den har den høyeste glansen (90)
Skarreværra så skarreværra!

Rosa hilsen
fra Heidi

Grunnen til at Jotun har sperret sine maskiner for brekk av slike farger er rett og slett fordi det er så mye brekkfarge i en slik farge at det går utover dekk-evnen til malinga.
:O)
Så da veit dere det!



3 kommentarer:

  1. ja stemmer det.. det er grunnen til ay jeg kjøpte spraylakk til stolene mine og ikke maling.. fikk ikke tak i det noe sted :o). Fantastisk farge!!! Gleder meg til å se resultatet.

    SvarSlett
  2. Naijs. Du deler ikke koden da??

    SvarSlett
  3. Bare en ting å si her...WOW!!!

    SvarSlett