Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

onsdag 9. februar 2011

Dårekisten.

Kister er morsomt!

-og kjekt å ha til pledd, puter eller hva du måtte ønske å putte ned i de.

 Sånn så den ut,
en over 100 år gammel kiste
som egentlig ikke var så stygg.
Har tatt det litt med ro på dette prosjektet.
Ikke gått helt bananas som jeg pleier...
Har bare malt den i en mørk grå innvendig,
men grunnet den først med heftegrunning i lys grå.

Kista har en "hemmelig" hylle i lokket som festes med en haspe. 

Og oppe i denne så la jeg litt ekte velour flocktapet som vi hadde liggende.

For å justere litt på lakkskader så smørte jeg på litt Bistro lakk med ei fille.
Ville beholde gammel tekst på skapet, så å fjerne alt av lakk ble helt feil.


 Kista skal rett og slett får være hva den er...
gammel!

Dekorerer den med sjablong fra Alanor.

La tekst på fronten og inne i lokket slik at det kan stå åpent.



Også litt løv nede i kisten.



Fikk tak i en knott som var helt lik beslagene på kisten nede på Ipa Bjoll.
Så da ble den mye enklere å ta opp lokket.

Også pynte litt med bånd og en gammel nøkkel.
(er veldig i nøkkemodus om dagen)
hm...

Nøkkelen fikk jeg av Rune Larsen etter å ha masa etter det på Facebook ;)
Takk takk, snille Rune.
Fotsatt litt treg, så ble visst litt løv på lokket også.
Alt av dekor er lagt med gull, 
og er ikke så fremtredende som det ser ut på bildene.
(kjære julenisse, jeg ønsker meg nytt kamera)
...i tilfelle han leser blogger ;)


Har også satt kjettinger på begge sider slik at lokket holder seg oppe av seg selv.


Da er Dårekisten ferdig!
Mål:
B:85
D:43
H:45

Kisten er solgt.

Hilsen fra DÅRRIS!
H



8 kommentarer:

  1. Bare EN ting!!! Kista er nyyyyydeeeeliiiig!!!!!!!! klemz

    SvarSlett
  2. Dere lager de mest fantastiske ting!!!
    Takk for masse inspirasjon:-)

    Hilsen Maratonjenta!

    SvarSlett
  3. Fantastisk flott!!
    Dere står for STOR inspirasjon - og de BESTE ideene :) Takker!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  4. Takk for flotte tilbakemeldinger :O)

    Trude&Heidi

    SvarSlett
  5. Heia Dårris day fargeklatt.
    Råflott arbeid altså. Snakker om boblende kreativitet. Bestiller du ferdige sjabonger? Må sjekke dem ut.
    Og nå har jeg laget noen flere ugler. Så heng på så skal jeg legge dem ut. (moro at de flyr ut i verden)
    God natt fra nattsurferen (har da ikke tid til nett på dagen he he)
    Klenm

    SvarSlett
  6. HEi jeg er så glad jeg fant dere:) Flott inspirasjonsblogg og Kisten ble bare så artig!
    Jeg likte så godt maleri tavla dere laget også ! Morsomt!
    Gleder meg til å følge dere videre!
    Håper dere vil følge meg også:)

    Ha en fin dag!

    klem fra Brit OLaug

    SvarSlett
  7. Her er dere virkelig flinke til å stadig komme med nye oppussingsprosjekt, så flinke !
    Denne kisten ble superflott.
    Ha en fortsatt fin kveld, klem Sissel

    SvarSlett
  8. Syns dere gjør mye morsomt!!! Sprer ideene deres til familie og venner hele tiden. Har selv en del gamle og mindre gamle møbler som jeg tenker det kunne vært gjort noe med... Si fra hvis dere mangler noe å jobbe med, dere kan få "låne" noe av mitt!!!(Kan alltids betale for det!!!) Stå på! Elsker konseptet deres!!! Hege Korsgaard

    SvarSlett