Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

onsdag 3. februar 2016

Industriell look

Denne kommoden er nok et sånt prosjekt som blir reddet fra søpledynga.

Den var ganske så rufsete over det hele. Full av hakk og skader, sliten i selve treverket og bakplate som helt klart hadde gjort sitt.

For å få denne til å gjøre en nytte, måtte det bli en røff look når den ble ferdig.



En løs flis på benet limte jeg fast med polyurethan-limet til Casco. 
Dette er helt supert når en pusser opp gamle møbler. 
Man smører på limet, spruter på litt vann og lar det stå for å tørke. 
Limet ekspanderer litt som byggskum gjør.

Byttet også bakplaten.



Når man holder på med gamle møbler, så skjer det noen ganger ting...
Her er det sparkelen som reagerer på noe i kommoden. 
Malingen var så løs på den ene siden at jeg måtte skrape vekk det meste av gammel maling. 
Kom da ned til treverket på store flater, grunnet først med heftgrunn og sparklet over flaten. 
Sparkelen tørket over natten og kom på jobb til dette...
Pusset ned og sparklet over på nytt og da var det bra!



Etter sparkling malte jeg over et strøk med hvit heftgrunn for å lage en hinne over sparkelen. 
Dette for at limet til tapeten ikke skulle trekke ned i sparkelen og feste tapeten dårlig, og for å få feste på gammel oljemaling som var på kommoden fra før. 

Jeg skal legge tapet utenpå kommoden og malte alle kanter i en mørk brun farge. 
Tapeten er en utgått kolleksjon hos Borge; Eye



Skuffene prøver jeg å male så de ligner på tapeten. 
Først ble de grunnet med Nordsjø Original Heftgrunn (vannbasert) og malt ett strøk med samme brunfarge som kantene. 


Deretter la jeg på flekkvis beige, lyseblå og rosa maling med en fille. 


Deretter pusset jeg litt over for å gi et slitt uttrykk, før jeg la på litt brunmaling. 



Så var det kobbereffekt som måtte på toppen. Dette la jeg også på med en fille og bare litt flekkvis.





Skuffene er malt innvendig på kantene med en beigefarge 
og skuffebunnene har fått en tapet med skimmer.



Fra sliten kommde klar for dynga til røff kommode som gjerne gjør nytte for seg hjemme hos deg :)





www.nordsjo.no
www.finndintapet.no


Selges kr 750,-

Ha en fin en, 
Trude :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar