Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

onsdag 6. april 2011

2x heldige Frk. Sørensen i dag :O)

 Heldige Heidi x 1

Min syting over manglende hekleferdigheter,
og ikke minst en avslørende kommentar
om luftmasker (?) ka farsken?
-resulterte i at denne snilleste bloggeren her
forbarmet seg over en tragisk sjel...

Hun har helt av seg selv,
(uten at jeg trua henne på noe som helst måte)
sendt meg disse to Pimpa egga!
Og det er strutse-egg skal vite!
-ikke små hønepønekuler nei!

Ble sååååå glad for de :O)
Nå venter jeg spent på om det en dag står to nyklekka strutser i spisestua en dag jeg kommer hjem...

Da skal de hete Grethe og Gubben. ;)

Her har dere link til hvordan denne snilleste snuppa har laget de.



Tusen takk atter en gang for den fantastiske påskepynten kjære Grethe.


Heldige Heidi x 2.

SKROTNISSE PÅ TUR!

En stengt skole i nabolaget skulle ryddes, og jeg fikk tatt en runde der oppe før de fylte opp containeren.

Som den skrotnissen jeg er så kom jeg hjem med bilen full av "kjekt å ha".

-3 skuffer jeg tenkte lage settekasser av.

-bæreposer med gamle tekstiler, og gamle bøker med noter, 
som jeg sikkert får bruk for en vakker daaaaag.

Også det kuleste av det kule!
 
Flere pakker med slike kort.
Oh lykke!
De har jeg en plan for allerede... ikke alle da.
Har jo haugevis.
Her ser dere noen av de.


 -også raska jeg med meg flere gamle bøker...
 Så gikk jeg skikkelig bananas i et stativ med plansjer...

De er jo helt fantastiske!
-Og digre!

Ikke veit jeg hvor jeg skal få plass til de med det lille huset jeg har, 
men jeg bare måtte ha de.

Se her da...også fikk jeg de helt gratis!!!

De dere ser under her er 90 høye og 70 i bredde.







Hilsen fra en skrotnisse med med struts i hus.

Heidi




8 kommentarer:

  1. Hehe, nå som det snart er påske, så passer sikkert noen av disse plansjene. Joda, før den digitaliserte verdenen tok over, så var det sånne plansjer som ble brukt når bibelhistoria skulle trøkkes inn i små barnehjerner:DDD Er det så rart man hadde mareritt om natta, når man drømte om helvete og djevelen. Ikke hjalp det å be til Gud om å vokse ti centimeter til, og ikke fikk jeg lyst hår heller. Selv om jeg bad om det hver kveld i lengre tid. Men fargerike og vakre, det er de. Koselig at du liker eggene. Du trenger neppe å bekymre deg om at du kanskje ender opp som struste-mamma, for eggene var tomme før jeg kjøpte de. Og det er flott at de kom hele frem. var litt bekymra for at noen store sterke postansatte skulle begynne å hive dem rundt, og hive en masse esker opp på dem. Masse klemmer fra Grethe

    SvarSlett
  2. ...også havna de her hos meg av alle, som ikke står i statskirka en gang! ;) Uansett...de er fine tross alt. Egga er ennå finere. Regner med at det kommer strutser ut av de jeg. Her i huset skjer det mye rart! ;P

    SvarSlett
  3. Hehe hjertedama, de plansjene kan nok få mange barnehjerter til å bevre. Rart det der, det hjalp ikke meg heller å be. Kanskje vi ikke ba høyt nok :)

    Hadde jeg hengt opp en av de plansjene på veggen hos meg hadde venner og familie satt kaffen i halsen. Og så ledd seg skakk ihjel og lurt på om det hadde klikka for meg.

    SvarSlett
  4. De påske eggene var herlige.
    Kanskje jeg skal prøve meg på noen slike:D

    SvarSlett
  5. Hallo malingsdamer. Jeg trenger noen tips om hvordan jeg skal male mitt bord. Det er mange snirkler og jeg er redd det ikke blir noe fint. Dessuten er det brunt og jeg er redd fargen går gjennom og det blir stygt. Har dere noen gode råd. Bordet finner dere på bloggen min under oppussing, prosjekt salongbord.
    Klem

    SvarSlett
  6. Gitt deg et svar på siden din, veronica :O)
    Heidi

    SvarSlett
  7. Selvfølgelig måtte det bli ku :)
    Men jeg skal mix-it-up med noen pip-tapeter snart, da blir det fugler og blomster også. Snakk om å ta naturen inn i heimen, jeg er skikkelig trendy altså!

    SvarSlett
  8. Herlige plansjer - gode minner fra skoletiden for meg dette. Hva med å ha et staffelig å plassere de på? Kan sette de i en bunke og så stadig bytte på hvilket som står foran? Uansett, du finner sikkert en kreativ løsning... Lykke til. Klem Kleo

    SvarSlett