Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

fredag 2. desember 2016

Pimping IKEA


 Denne krakken var mitt utgangspunkt for å være litt kreativ.
Det første man må gjøre er å rense treverket med en malervask. 
Jeg har valgt å kombinere beis og maling, og startet dermed med å grunne der jeg ville male med Nordsjø Original Heftgrunn.
Det gir en bra vedheft og gjør at malingen flyter fint ut.

Her har jeg lagt et to strøk med en egenkomponert grønnfarge, som er litt frisk med hint av grått i
 Ambiance Superfinish 40
Beisen har jeg også blandet på egenhånd, en gråbrun varm farge, som står fint mot det grønne i
Tyrilin Interiørbeis

Tilvarende farger: 
L8.06.70 fra Nordsjø- grønn
Avtrøket Mokka fra Jotun- brun beis

Lakket først med høyblank bistrotlakk (ombestemte meg senere og lakket over med helmatt).
Klippet ut små trekanter i papir for å teste ut hvordan jeg skulle teipe opp.

 Når jeg hadde bestemt meg for hvordan jeg ville ha det klippet jeg ut trekanter i lik str og teipet opp der jeg ville beholde beisen. Lakket så over teipen for å unngå blødning av malingen.

 Grunnet så med heftgrunn for at det skulle sitte bedre.

 Her har jeg lagt to strøk i samme farge som på bena.


Tapen ble fjernet og lakket over med vannbasert lakk i
Trestjerner Matt Lakk

Krakken er til salgs i butikken for 349,-

God helg fra Inger ☺ !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar