Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

torsdag 10. desember 2015

Staselige stoler

Disse to stolene trenger litt stell rett og slett. De er skikkelig møkkete i trekket og er rimelig slitte i treverket. Det har også falt av noen biter av treverket på beinene. 



Først renset jeg over trekkene med tepperensemaskinen vi har i butikken. 
Det ble en helt annen rødfarge på trekket :)  




På de stedene hvor det har falt av tredekor, bygger jeg opp nytt med Liberon Formtre i fargen mørk eik. Jeg brukte denne fargen da jeg ønsker å beholde treverket i sin opprinnelige farge. 


Her var det enklest å forme til med finger siden formen skulle være rund. 



Her har jeg lagt på ganske tykt, så det trengte noen døgn på å bli skikkelig gjennomtørt. Pusset over etterpå med slipepapir K120.


Til slutt la jeg på ett strøk med Liberon Bistrotlakk i fargen Medium Eik. 

Ble ganske stor forskjell :)



Disse skal stå på soverommet og passe på klær for natten

God førjulshelg,
Trude :)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar