Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

fredag 2. oktober 2015

Anneks, nøytral på utsiden, tivoli inni!

Det er noe jeg alltid har ønsket meg.
En liten systue i hagen! 

I år fylte jeg 30, og hvilken bedre anledning å ønske seg et anneks enn da! I tillegg kjøpte vi hus i fjor, med en hage vi kunne gjøre hva vi ønsket med.
Så heldige meg fikk en flott liten systue med to rom kjøpt på Maxbo i bursdagsgave.
Her ser man den tidligere "utsikten". Dachsene har også savnet noe å løpe rundt å gjemme seg bak, slik de hadde i hagen der vi bodde før, så de gledet seg også. Dette er fra da vi borret og støpte fundamentet som annekset skulle stå på.
Med starthjelp fra snille venner og familie begynte endelig annekset å komme opp også, etter å ha ligget flatpakket foran huset et par uker og blomstret.
 
 Det begynner å ta form.
Allerede her begynte mannen å skjønne at dette kom til å koste litt mer enn han hadde tenkt. Hihi.
Litt usikker på hvordan Maxbo hadde tenkt man skulle legge på takpappen da det sto i bruksanvisningen at man ikke måtte gå eller stå på taket. Det gikk iallefall fint. Fikk øvet meg litt på høydeskrekken også. Den dukker opp på små avstander, men å stå på kanten av et stup, det går fint.
Utsiden og utsikten. Her har jeg lagt et strøk med Nordsjø Tinova Primer Exterior. 
Det tar lenger tid enn man tror med alle de laftede hjørnene.
Lille Alma dachs skjekker forholdene inne. Dette var før jeg la på to strøk med Nordsjø Kvist og Sperregrunn
Veldig greit, da slipper man å kvistlakke tre ganger først for så å ha et strøk heftgrunn.
Lotte så ikke noen sofa i annekset enda, så hun venter inne, under teppet imens.

Etter å ha malt tak, vegger, dører og lagt tapet gikk jeg på med Tyrilin Interiørbeis fargen Varde på gulvet. 
Sjekk forskjellen! Da dette var lagt har jeg lakkert gulvet tre ganger med matt, vannbasert TRESTJERNER Gulvlakk.

Utensiden av annekset er malt med Nordsjø One Supertech i fargen Kleber og Bomull.

Veldig fornøyd med resultatet. På siden er det et lite ekstra rom som passer fint til å oppbevare ting i. Neste sommer blir det en liten platting på forsiden, så man kan sitte ute når det er sol.


Tapeten er fra Eijffinger sin kolleksjon Bindi. 

Denne gikk desverre ut av produksjon i sommer.

Under tapeten har jeg først lagt en veggfornyer. Jotun slett vegg forgrunnet. Denne er ganske stiv i forhold til en tapet, men siden det var en mindre vegg syntes jeg det gikk greit. Før jeg la tapeten la jeg et strøk med en tilsvarende farge som tapeten under. Dette er lurt hvis det skulle bli en sprekk i skjøtene, eller ved hjørnene.

Dører og takbjelker har fått et par strøk med Nordsjø Professional 40 farge S0530-B30G, Garda

Taket og gulvlister er malt med samme maling og helt hvit base.Gulvlistene maler jeg nok på nytt med samme farge som vegg.

Lillafargen på veggen heter S4040-R50B og er fra Norsjø Professional 40


Se så fint det ble da :-) :-) Hadde ikke sofaen forsvunnet med posten så kunne jeg ha begynt å innrede også..

Annekset fra stua. Vimplene kan kjøpe på nettbutikken vår buruglene.

Gleder meg til alt blir ferdig, med platting og møbler og alt!

Ha en fin helg alle sammen!
Inger


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar