Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

onsdag 6. august 2014

Så maler vi litt dør igjen. Fargerike dører på Hønefoss!

Heidis dør...før og nå.

Vi fortsetter med fargerike dører en stund til her på Hønefoss.
For å være ærlig så var det nesten litt flaut at jeg selv ikke var førstemann ut med fargerik dør! 
;)
,men gøy at så mange av våre kunder lar seg friste av inspirasjonen vi deler via FB,
og ikke minst her på bloggen. 

 Først vil jeg vise de siste bildene vi har fått fra kunder.





-men så var det min egen dør da. 

Hadde planer om å male den lilla for ca 3 år siden...
nå har jeg tenkt så lenge at jeg nesten var bltt lei lillafargen som aldri kom på plass ;)
-så det ble denne fargen!


Når du skal male dørblad eller vinduene er det VIKTIG å bruke en
dør & vindusmaling.
Dette fordi denne malingen legger seg i en tynnere film slik at du ikke får problemer med
at vinduene blir trange å lukke og kleber seg fast.

På staffasjedekoren rundt vinduer og dører kan du bruke vanlig veggmaling.
(greit å huske på siden dør/vindusmaling er dyrere enn veggmalingen)

Denne malingen blir også hardere i filmen og er derfor super for utemøblene.

Siden min dør ble litt ensom og fikk store problemer med å gjemme seg for resten av huset 
med knallfargen sin så kjøpte jeg litt dekor og ikke minst denne krakken.




Så da ble den malt i samme farge som døren.

Denne store uglelykten fikk seg også en runde.
Først med spraylakk på det mørke, 
så dørmalingen på resten.




Så fiksa jeg en gammel lyslykt med spray med god hjelp av
"Kaptein Kaos" 
;)

Før:

Etter:

Inne i utelyktene mine bruker jeg en type gravlys som vi selger i butikken.

Disse fungerer slik at de tenner seg automatisk når det blir mørkt ute.
-og de blafrer som en ekte flamme.

GENIALT SANT?

Jeg fjernet plastkoppen rundt før jeg satte de i lykten min.

Det holder fint med et slikt gravlys i en lykt,
men siden jeg har en egen evne til å overdrive litt så tok jeg tre! 

;o)


Så pusset jeg opp et lite bord ved å spraye det med billakk.

Dette er jo ikke akkurat et utemøbel, 
men har behandlet det godt også under beina og på undersiden,
så det får holde de årene det holder.

Sånn ble det:


Brukte bare en sjablong som jeg laget av kartong for stjernedekoren.


Lakket hele bordet med ekstra klarlakk til slutt siden det skal stå ute. 

Her er resultatet av mitt lille prosjekt. 





Denne flotte dørmatta kjøpte jeg på Villa Nostalgi.


FØLG OSS GJERNE PÅ FB FOR INSPIRASJON!
(MALERIET FARGEHANDEL)

Dere finner oss også på Instagram:
Profil: Malingsdamene

Hilsen fra små & store i Vemeveien.
Adrian & Heidi

1 kommentar:

  1. Så mange flotte dører :-) Og så stas at en av dem er min :-D Elsker den dørmatta! Håper de har flere igjen. Mange flotte ting, flinke er dere!! :-)

    SvarSlett