Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

onsdag 11. april 2012

Alle IKEA-krakkene er ferdige! Før/etter, pimp en IKEA.

Hei alle sammen.

Nå er alle krakkene til vårt prosjekt ferdige,
og alle skal få nye eiere i forbindelse med Ifi`s fargedag 3 mai.

Krakkene ligger ute for salg i et album på vår FB side.
De må hentes i butikken,
og selges for 400,- stk.
(regler ved kjøp står på siden)
Link til FB:

Slike krakker kjøpte vi,
og ikke bare en, men 10 stykker.


Så ble alle grunnet med Jotun sperregrunning,
så slipt for å få vekk fiber som reiser seg etter grunningen.

Så malte jeg alle i forskjellige farger med Nordsjø Blankett,
en maling med meget god flyt,
og derfor super for bruk på treverk.



 -det er maaaaaaange deler på 10 slike krakker!!!

-og her er omsider sistemann ut.


Her er alle "unga mine" ferdig malt:


Da var neste steg å finne tapeter til alle,
men først lagde jeg en mal å kappe etter.


SÅ ER DET UNIKE TAPETER TIL ALLE MANN!






Etter at alle tapetene er limt på lakker jeg over med en silkematt og vannbasert lakk,
som ikke påvirker fargen på tapetene

Celco parkettlakk fra Nordsjø.


Lakker 3 strøk, med lett sliping mellom strøkene.
Da tåler krakkene både vask og tråkk.
 
Så her ser dere,
hvordan er slik krakk fra IKEA,

-Kan bli slik!
....og slik, og slik... x 10.

Borås-tapet, Anno 1905. (utgått design)
Eijffinger, Oriental Moon (utgått design)
Borge tapeter, Kimono Club nr 97050
Eijffinger, PIP-Studio nr 386021
Eilffinger, PIP-Studio nr 386107
Borge tapeter, Borås/Falsterbo nr 1435
Borge tapeter, Eco Design2, (Utgått design)
Storeys tapeter, Amara nr 96981
Storeys tapeter, Nordic Combinations 341001

Storeys tapeter, Amara 96980

Nå står alle krakkene oppe på vårt galleri i påvente av nye hjem.





Fargesprakende hilsen fra Trude & Heidi

12 kommentarer:

  1. Dere er så flinke:0)
    Kjempe stilig.
    Klem Alfa

    SvarSlett
  2. For et prosjekt! Imponerende altså, og veldig flott resultat. Tusen takk for gode tips til valg av maling og lakk :)

    SvarSlett
  3. Wow! Litt av en jobb! :)
    Men for et fint resultat!

    -synnøve-

    SvarSlett
  4. Hei og hopp!
    ...wooow sier nå bare jeg! For en jobb dere har gjort!!
    Må ha tatt evigheter!!
    ...men hvor KNALL TØFT resultatet blir!!

    Flotters ;)

    - Ida Susanne

    SvarSlett
  5. Kjempeflotte! Litt av en jobb dere har lagt ned i dette!
    Jeg fant en favoritt jeg ja! :)

    SvarSlett
  6. Hva koster en sånn lekker krakk? Har såå lyst på den lys rosa med rosetapetet...sukk...

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi selger de for 400,- stk Beth. Du må skrive at du ønsker den under bildet på FB så trekker vi en kjøper av de som vil ha krakken. Lykke til om du velger skrive deg på den!

      Slett
  7. Utrolige fine. Jeg ser at det blir veldig pent med tapet litt innenfor kanten, også ser alt så proft ut. Det må ha vært litt av en jobb ja! Grattis med vel gjennomført!

    SvarSlett
  8. Hmmm, jeg forsøkte å legge igjen en kommentar men det gikk visst dårlig. Ville bare si; utrolig fine krakker, herlige farger og grattis med gjennomført stort prosjekt. Maaaaange deler her, ja :)

    SvarSlett
  9. Jeg sier bare: Åååååh! De ble lekre. Jeg har jo en sånn krakk stående jeg også. Vet hva jeg må gjøre med den;)

    SvarSlett