Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

søndag 2. oktober 2011

Skap før/etter. Bombay...

Deler i dag et bestillingsprosjekt.

Dette er vel ikke akkurat slik redesign jeg selv er stor fan av,

men himla enkelt da...

-så derfor fiksa jeg det for en kunde av oss.


Men atte!!!!
...glemte å ta før bildet av skapet...
Uansett...det var et slikt Bombayskap som dette her.


Når et møbel skal skal shabbes så er det bare å slurve i vei, 
to strøk med silkematt oljemaling ble brukt i fargen Lys antikk.
-klass rett på, uten grunning.


Så er det bare å sette i gang med å shabbe....



Et lite tips når dere skal male mot glass, bare legg malingen ut på glasset.


Så skraper du det bare vekk med en liten skrape når malingen er tørr.
Husk å fukte glasset når du gjør dette så det ikke blir riper.



Etter shabbing kan du bruke en voks for å lage en slitt patina i malingsfilmen.

Jeg brukte denne voksen fra Liberon.


Voksen tynner du med Liberon møbelrens,
så tørker du bare over overflaten med ei fille.


og da blir overflaten slik:



Så satte jeg et veggord på møblet.


Da er skapet ferdig.

That`s all folks!



Heidi

12 kommentarer:

  1. Fy fader så fint! (Selg det til meg hehe)
    Elin S

    SvarSlett
  2. Kjempefint det ble :)
    Ha en flotters Ukestart

    SvarSlett
  3. Ingen pussing? Jeg har jo flere slike møbler som jeg VELDIG gjerne skulle gitt en omgang bank.. eh maling... men har hørt at at "olje" eller den brunfargen kommer igjennom malingen? stemmer det? eller har jeg fått ett nytt håp i å kunne male disse bombay/jakarta møblene, for fasongen er jo fotsatt okei.. hilsen Gunn ps jeg syntes skapet ble kjempe flott!! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. oi...denne har gått meg hus forbi! Rens godt med Liberon møbelrens først, så bruker su sperregrunning som heftgrunn. " strøk, da er det borte :) Skal du shabbe sånn som her så er det ikke noe stress med slike gjennomslag :)

      Heidi

      Slett
  4. Bra jobba Heidi! Det ble shabby det ja ;-) Hvor mye tar dere for en sånn jobb? Skulle ønske jeg bodde i nærheten av dere! Har ørten prosjekter stående......

    SvarSlett
  5. Skapet ble jo bare rå-flott!!!! Flinke dere!!! klemz Grethe

    SvarSlett
  6. Wow - kjempelekkert - ønsker meg et sånt ja :)

    SvarSlett
  7. Dette ble skikkelig stilig :) Mon tro om dere har noen tips å komme med om en skal shabbe et spisebord ? Hva "metter" man overflaten med? Bordet skal jo være i bruk og bli vasket gjevnlig.
    Blir veldig glad for svar :)
    Hilsen Janne-Lise

    SvarSlett
  8. Så utolig fint det ble!! Jeg har malt mitt bombayskap,så nå skal jeg jammen gjør mer ut av det :)

    SvarSlett
  9. Hvordan fikk du til å male så pent rundt hengslene?

    SvarSlett
  10. ...når en har malt ca ørten skap klarer man det fin på frihånd :O) SÅ takk takk ;)

    SvarSlett