Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

tirsdag 11. august 2015

Gulnede dører

Vil tro det er flere enn meg som har sånne dører i huset sitt...

Jeg liker selve dørene, men når alt av farger og tapeter kom på plass, ble de rett og slett for gule. Det var uaktuelt å bytte ut med nye "hvitmalte" dører som er i fargen S0502-Y...

Jeg ville beholde treverket og ikke male de.
Trestjerner har oljebasert gulvlakk som jeg blandet jeg farge i og smurte på ett strøk. 




Jeg brukte en pensel med litt stiv bust for å få dratt lakken godt utover. Strøk hele lengder på døra for å få det til å se mest ut som naturlig treverk. 





Jeg ble så fornøyd og dørene er som nye :) 

Fargen jeg brukte er type valnøtt/mørk eik.
Dette er ikke noe Scanox går god for og er derfor ikke lagt inn på brekkemaskiner rundt omkring. Hør med din lokale fargehandel om de evnt kan hjelpe deg med å jukse litt i blandingen :)


og ikke minst med de dørhåndtakene som er originale fra 1975 :)



- Trude Iren 


1 kommentar: