Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

lørdag 2. juli 2011

Prinseskapet, Før/Etter.

Søtere enn sukkerspinn!

Dette skapet er jo bare det søteste skapet ever!
Det har pene detaljer ,
har også 2 nattbord i samme serien
som er signert, 
så muligens laget av en møbelsnekker.

Skapet var malt i en sart støvfarget grønntone,
og når jeg skulle finne farge til det ville jeg bruke en farge
som hadde den samme mengde med sorthet
og samme mengde farge,
slik at det fikk det samme støvfargede uttrykket.

Her ser dere fargen som var på skapet, og den jeg valgte å bruke.



Skapet skal stå på et barnerom 
hvor en liten prins om litt skal bo.

Planen for skapet.

Valget falt på fargen
Isrose
fra

Jeg skal også bruke litt av denne tapeten som heter
Falsterbo.
Den er fra Borås tapeter.

Den skal settes på bakveggen i det ene skapet
hvor det skal settes opp en stang for små "henge plagg".

På understellet brukte jeg også en Nordsjø farge.
-en av mine hvite favoritter.

Her er selve skapet ferdig malt.


Malingen hadde sprukket en del på beina. 
-da bare sliper du overgangene så de blir pene,
så kan du male de på nytt.



HUSK Å RENSE ALLE FLATER FØR DU MALER.

Da er skapet ferdig malt. 
-Tid for dekor!!!

Før
 Etter.


Så fant jeg noen fine knotter i samme fargen som understellet.


Knottene er kjøpt på

(som nå har fått Web-shop)

Fasaden er fiks ferdig!!!
Juuubi!


Neste steg var å ta for seg innsiden som så slik ut.


Tapetseringen.
tapet: Falsterbo. (Borge-tapet)

Tok ut hyllene og satte en vaskbar våtromstapet på de,
slik at det blir litt mer greit å legge vakkert barnetøy inn der.


Da var det meste på plass også inne i skapet.

Synes skuffene var for gule, så jeg tonet de ned med en hvit voks fra Liberon.
(3 strøk)



DA...er jeg fornøyd.
:O)




Hei så lenge!

Straks er Trude ferdig med dette prosjektet,

Så følg med!

Mvh Heidi.



3 kommentarer:

  1. Så søtt og flott skapet ble etter makeover fra dyktige damer. Venter i spenning på neste prosjekt... Ha en fortsatt fin helg! Klem fra ROSEN-sin

    SvarSlett
  2. åå så flott den ble.
    Blir så insp. over denne bloggen deres.

    SvarSlett
  3. Ble utrulig flott :)
    God helg til dere :)
    Klem Tove

    SvarSlett