Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

fredag 14. juli 2017

Sminkebordet til a' JUHU

Jeg fikk spørsmål om jeg kunne tenke meg å pusse opp et sminkebord
helt fritt-valg-opp-til-meg og det er gøy :) 

Dama som skal ha dette stående i sin nye butikk på Bjoneroa, er ei rocka dame. 
Det var baktanken min når jeg skulle sette i gang. 
Men det er tross alt et sminkebord, så litt feminint måtte det bli også. 

Her er utgangspunktet. Sminkebordet har også et speil over,
du kan så vidt se det liggende helt til høyre i bildet. 

Først ble hele saken vasket med Trestjerner gulvrens

Så var det å få på litt heftgrunning. Vi bruker Nordsjø Original heftgrunn og her er den blandet i en grønntone. Det er bare dumt å la grunningen være hvit nesten uansett hvilken farge du skal ha til slutt. Velg enten en gråtone eller mot den fargen du skal ha på toppen. Da dekker toppstrøket så mye bedre og du slipper at grunningen skinner igjennom. 


Toppstrøket males med Nordsjø Ambiance Superfinish matt. 
Denne malingen gir en matt silkemyk overflate 
og blir ekstra slitesterk fordi den er polyuretanforsterket. 

Fargen er S7005-B80G 


Topplaten var veldig stykk så her måtte jeg sparkle en god del. Prøvde først en gang og satte igang med malingen. Men det var overhodet ikke nok sparkel. Vasket derfor bort det lille jeg hadde malt for så å sparkle hele platen på nytt. 


Pusse er en skitjobb og det blir så utrolig mye støv av det  


Da er det bare å male topplaten på nytt 

Dørene skal få litt tapet på seg. Fargen er valgt etter tapeten og nye knotter så klart. 
Disse lilla glassknottene passer perfekt :) 
Knottene selger vi også på vår nettbutikk buruglene.no



Sminkebordet har speil også og dette må males på baksiden. Her skal jeg bruke den samme svartfargen som på skuffen S8500-N



Sparklet igjen de gamle hullene til håndtaket på skuffen. 
...sparkle og pusse... sparkle og pusse...


Det gjør seg med litt maling på innsiden også og her ble den en lysere grønntone
Intense Paris



 



Grønnfargene jeg har brukt er 
S7005-B80G (mørk)
Intense Paris (lys)

 

Er du i Bjoneroa, så sving gjerne innom Herr og Fru Gjefsen. Enten om det er for å se eller kanskje du trenger litt påfyll av bensin. De har nemlig sin egen drivstoffpumpe også 👍
https://www.facebook.com/herrogfrugjefsen/?pnref=lhc


Rock on,
Trude Iren

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar