Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

onsdag 12. september 2012

Gammel skolepult før/etter.

Heidis prosjekt.

Denne gamle skolepulten tilhører en god venninne av meg.



Jeg lovet jeg skulle fikse den,
og den har stått i butikken i evigheter.

NU SKAL DET SKJE!

Først var det den samme pakka...rens med malervask.


Pussing og sparkling.


Denne pulten er malt fra før med oljemaling,
og for å slippe grunning så fortsetter jeg med å bruke det.


Trodde du oljemalingen var borte?

Neeeeeeei da!

Høyblank båtmaling er oljebasert,
og ikke minst herlig høyblank!

Dette er fargen jeg har brukt, sammen med vanlig hvit.


AKKURAT PASSE BLANK!




Her var det også ganske slitt.


Her la jeg et strøk med Liberon møbel-lakk (Bistrot lakk) i fargen medium eik.


Siden pulten skal brukes aktivt av to søte små,
la jeg en vaskbar våtromstapet under lokket.



-også kjøpte jeg denne stickersen til dekor.


Pulten er nå levert til lille frøken snupp og mister kjekkesen.









-og her sitter jeg sammen med den ene eieren og grubler litt,
mens en hvit hårdott knabber brødskiva vårs!



Hilsen fra Heidi.

8 kommentarer:

  1. Sååå utrolig fin! :-)
    Hilsen ¨fruTicosus¨

    SvarSlett
    Svar
    1. nesten så jeg ikke ville levere den tilbake ;)

      Slett
  2. Så morsomt det siste bildet var! :D
    Virket som et veldig flott prosjekt det der. Pulten var i hvert fall kjempefin! :)

    SvarSlett
  3. Det ble en lekker pult!! Gøy med alle de dyrene. Hvordan settes de fast? Blir de "bare" lakkert på - eller? Takknemlig for svar.
    Vennlig hilsen Inger Marie

    SvarSlett
  4. Dyrene er klistremerker og de er bare satt rett på malt flate. Er heller ikke overlakket.

    SvarSlett
  5. Utrolig flott - og takk for tipset om Shipolin :)

    SvarSlett