Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

mandag 17. januar 2011

Min jul med malerbuksa på.

Stue i Sandefjord.

I år tok jeg julemiddagen med malerbuksa på...

I romjulen var butikken vår stengt, så da fikk jeg noen fridager slik at jeg kunne få tatt fatt på pappa`s stue.

 FØR.
 Her var det litt å ta fatt i!

Gammel malt tekstilstrie som både bukla seg i hjørner og var sånn passe full av blærer her og der, 
det var bare å svinge seg. 

Alt av løst ble skåret opp og flekksparklet før jeg helsparklet veggene for tapet.
Her ser dere et detaljebilde av tapeten jeg brukte.
Det er en fibertapet fra Borås med en matt overflate som ser ut som gammel papirtapet.

Så litt før og etterbilder fra prosjektet som tok 5 lange dager.

1)

2)

3)

4)

Som dere ser så trengte også taket en omgang med maling.


Også beiset vi møblene. 
Skulle gjerne malt de, men hadde rett og slett ikke nok dager.

Også kjøpte nye puter på Skeidar.
Alltid morro på shopping med andres visakort... ;)



...og ikke mist nye lampeskjermer og taklampe,
også fra Skeidar.



Hadde også malt skapdørene på kjøkkenet tidligere,
og disse fikk "høvdingen" heng opp i romjulen.


På sittegruppen i Kjøkkenet hadde han denne "lekre" teksilen.
,men søstrene suse hadde med nye tekstiler i sekken! :O)

Så når Trine fikk svingt stiftemaskinen ble sittegruppen slik.

Til våren skal den andre stuen males, hvor den flotte spisestuen vi har blogget om tidligere står.

Hilsen fra Heidi the julenisse.

8 kommentarer:

  1. Skal si at "litt" maling gir sus i serken:DDDD Det skal ikke så "mye" til, he-he. Utenom TID og PENGER:DDDD Men resultatet ble jo veldig lyst og trivelig:DDDDD Klemz

    SvarSlett
  2. WOW, så flott det ble!
    Og for en herlig julegave for far;))
    Veldig snillt gjort og bruke alle fridagene sine da;;)

    Klem Line

    SvarSlett
  3. For en forandring og for en julegave å få?
    Helt "ny" stue!

    SvarSlett
  4. Skal si dere har stått på. Så lyst og fint det ble, tenker pappa er fornøyd jeg! Dette må da være den ultimate julepresangen - et helt nytt rom! Den verste jobben må da ha vært å helsparkle veggene? Det er noe av det verste jeg kan tenke meg å gjøre, en jobb jeg ikke unner noen :)
    Og til pappa'n hvis du er innom: for en utrolig snill og superflink datter du har!

    SvarSlett
  5. Wow det ble jo kjempe forandring, artig å kunne hjelpe andre litt....
    Flinke dere :-))

    Klem Anita

    SvarSlett
  6. Kjempeflott om du kan sjekke opp prisen på tapeten, snille Heidi :) Her er vitale data:

    Tapet nr 37604
    Namn: Iltavilli 02
    Tillverkare: Marimekko
    Tryckår: Nyproduktion
    Storlek: 10.05 X 0.70 m
    Bakgrundsfärg: Rosa
    Övriga färger: Svart, Vit
    Klister: Hernia NW
    Struktur: Non-Woven / Klistra på väggen
    Kantskuren: Ja
    Vattenfast: Ja
    Rapport: 72 cm
    Beställningsvara
    Leveranstid*: Ca 7-10 dagar
    Design: Miina Äkkijyrkkä (2007)

    Jeg har funnet den på tapetorama.se

    SvarSlett
  7. Takk for at du sjekket for meg, nå venter jeg på en tapetprøve men regner med at jeg går for den :)

    SvarSlett