Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

søndag 7. februar 2010

Velkommen til bloggen

Hei og velkommen til vår blogg.

Ja...altså om noen skulle finne veien hit. Dette er en blogg som er ment som inspirasjon til alle som er hektet på interiør eller du som kanskje selv går med en drøm om egen butikk eller rett og slett du som liker å lese om vår hverdag som er fylt med maling, interiør og ikke minst mye tull og ball i en hektisk hverdag. Som vi sier...løsemiddelskade er ikke noe å kimse av, men jammen er det gøy med maling og interiør!

Har hatt en drøm om å starte en fargehandel i mange år. Mine tanker etter å ha vært medeier i en annen fargehandel i mange år var å kunne lage en fargehandel med inspirasjon og aktivitet. En butikk hvor du ikke møter paller og tilbudsplakater tvert du stikker nesa inn døra.

Tror tanken om egen fargehandel startet allerede for en 8-10 år siden. Drømmen var en butikk kombinert med galleri fra lokale kunstnere. Selv er jeg ikke den fødte kunstner. Har forsøkt meg et par ganger, men prosjektene har ofte havnet i ei søppelbøtte godt trykket ned sammen med kaffegrut og annet søppel.

Dette lokalet var et bygg jeg stadig vekk kikket på når jeg kjørte forbi. Det er et bygg i Hønefoss som jeg tror er verneverdig. Så jo fort at restaurering av dette ikke ville passe min slappe lommebok, og tok aldri kontakt med eieren heller i forhold til dette bygget. Nå har jeg hørt rykter om at gårdeieren muligens kommer til å flytte sin rørleggerbedrift opp her.

Håper dette stemmer. Dette er helt klart et bygg som fortjener et nytt liv.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar