Sider

Bruk gjerne elementer fra bloggen vår på egne sider.

Denne bloggen er ment som inspirasjon og vi deler gjerne ideer og bilder med andre. Vi håper selvfølgelig at dere linker til oss ved bruk av ting fra vår blogg, men dette er helt opp til dere.
Enjoy!

Følg oss også på Instagram! @malingsdamene

malingsdamene

malingsdamene
Maleriet fargehandel, Hønefoss.

lørdag 5. mars 2011

Fra tull til gull. Før/etter.

Etter en hektisk dag i malerbutikken så kasta jeg meg på denne.
Denne skal pappa få.

Han har ca ørten fjernkontroller slengende rundt på bordet,
derfor skal ha få denne boksen som han kan ha stående til slikt.

Før 

en skitten og skakk liten sak...

Husk å rense godt med Liberon møbelrens før du starter med overflatebehandling.

Jeg kjøpte for en stund en sjablong fra Alanor som jeg tenkte bruke.

Og som før valgte jeg å bruke ovnskrem til dette.


Og da var den vel egentlig ferdig da...

Eller ikke!!!

Fant ut at jeg ville lage samme effekten på den som jeg tidligere har laget på denne spisestuen.

(bruk denne linken hvis du vil se hvordan du gjør det)

-og hva skjedde da? 
-Dette!


På`n igjen med ny sjablong.


-og ny sverte på beslag.



DA, er den ferdig.

Innsiden på boksen så lakket jeg et strøk med en oljelakk brukket ned til mørk brun.
Boksen hadde mange flekker og slikt, så da dekker dette over.

Scanox trestjernerslakk finnes fortsatt i oljebasert, 
og jeg har kjørt en oljebeis-resept i denne.

Så en annen ting.

Jeg var hos en kunde for å titte litt, siden vi skal hjelpe de med tapeter og fargevalg.

I stuen hadde de en gammel jubileumsutgave av en ovn fra Ulefoss.


Den var så fin!

Så om sjefen av Ulefoss er en bloggsnoker,
så vil jeg bare si:

Lag sånne igjen.
(da skal jeg ha en nemlig!)

Heidi.

7 kommentarer:

  1. Flinkis og effektiv. Ble en kjempelekker ting tang ting.
    Og den ovnen vil jeg også ha ;)
    God lørdag
    Klem

    SvarSlett
  2. Da kan alle som vil ha kommentere her! Så sender vi over til Ulefoss.

    God helg til deg også Uglesjefen :)

    Heidi

    SvarSlett
  3. Nydelig kasse!!! Og ja, jeg syntes også at den gamle ovnen er aldeles bedårende!!!!!! Klemz

    SvarSlett
  4. Kjempe gøy å følge med på det dere lager. Blir sååååå imponert!!! Og jeg elsker måten dere skriver på, slik som jeg prater, men ikke tør å skrive. he, he.... Stå på!!! Nå skal jeg på tips og inspirasjon for hjemmet på FB og reklamere for dere!! Litt reklame for meg selv, har akkurat startet nettbutikk www.interiorgledershop.no Ta gjerne en titt!
    Mange klemmer fra Lena

    SvarSlett
  5. Ingen overraskelse at skrinet ble lekkert ;) Dere er superflinke :)
    Nydelig ovn!
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  6. Imponert over hva dere tryller frem - med ovnssverte!! Vakkert skrin - og ovnen...

    Ahhhh - den er ærverdig, vakker og ønske ønske.. Ovnen først - så finne et hus som passer ovnen :)

    Enjoy helga!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  7. da har jeg linket til dere :o)

    SvarSlett